ערב , "היום הרת עולם, היום יעמיד במשפט", תשע"א.
אמרו רבותינו ז"ל, "תשובה קדמה לעולם", קיומו של עולם הינו ע"י התשובה.
התשובה הינה המקיימת העולם, תשובה מביאה העולם אל "זיכרון ליום ראשון", היינו חזרה למהותו ליצירתו הראשונה.
עולמו של הקב"ה, נברא בששת ימי בראשית, וינח ביום השביעי, היינו אין חידוש לעולם "אין חדש תחת השמש, ישנו רק קיומו של עולם, "תחזוקה".
תשובה הינה מתנה אותה נתן לנו הקב"ה, היינו יכולת חזרה ותיקון למעשים אשר בהיותם יצרו קלקול בעולם האישי ובעולם הכללי.
תפקיד האדם בעולם, ליצור ,לבנות מקום לקב"ה, לפנות מקום בתוכו, נא' על בעל הגאוה אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת, היינו הגאה אינו נותן מקום לקב"ה, הגאה לוקח את כל המקום עבור עצמו.
חטא הינו גאוה, עצם היכולת לחטוא נובעת ממקום של "אני" של גאוה, התשובה הינה הכרת מקומי האמיתי.התשובה הינה ענוה, הענוה הינה פינוי מקום, נתינת מקום לקב"ה, התשובה הינה ההכרה ש"מלא כל הארץ כבודו".
קיום העולם הינו תלוי היות הקב"ה בו.סילוקו של הקב"ה מהעולם, הינה החרבת העולם,
"תשובה קדמה לעולם" היינו עוד קודם החטא, קודם הגאוה, קודם צימצום מקומו יתב' כבר ישנה וקיימת התשובה.תשובה אשר בונה עולם, תשובה אשר מקיימת עולם.
אין חדש תחת השמש, האדם מצווה לגלות אורו ית', אורו אשר נמצא וקיים מששת ימי בראשית.זה שאין אנו רואים פירוש שהצמצום הוא בנו, תפקידנו "הרחיבי מקום אהלך", היינו ליצור מקום לראות ולהכיל את הגדול ע"מ שנוכל לראותו.הרחבה המקון הינה ע"י הכרת מקומינו וצמצומו לגודלו האמיתי ותו לו.
זהו ענינו של שופר.שופר, רחב מלמטה וצר מלמעלה, מקום התקיעה הינו מהמקום הצר לרחב, התוקע הפוך לא יצא.התקיעה מהמקום הצר הינו בחינת "ממעמקים קראתיך ה' " מהמקום הצר ממקומו של צמצום עצמי, בדרך זו יגיע ל"הרחיבי מקום אהלך", ליכולת לראות את שאינו נראה מהמקום הצר, לראות ש"כבודו מלא עולם"
המקום הצר הינו הצמצום העצמי ההכרה במציאות ה' בעולם, ההכרה שאין עוד מלבדו, מלא כל הארץ מקומו.
תחילתה של תשובה הינה, הכרת החטא, הכרת הסיבה לחטא- הגאוה.
החטא הינו הרחבת העצמי, התשובה הינה "הרחיבי מקום אהלך", הרחבת האהל יוצרת צמצום שלי ביחס למרחב שגדל.הגדלת המרחב מאפשרת לקב"ה להיכנס.
שנה טובה, שנת תשובה, שנת הרחבת מקום אהלינו.
שנה בה ימלא ה' כל משאלות ליבנו לטובה.
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251